Łódź ratownicza Kontra 400 R
- Obserwuj produkt:
- Dodaj recenzję:
- Kod: 102047
-
Historia ceny
Najniższa cena 30 dni przed zmianą: 29 860,00 zł brutto
- Cena netto: 25 788,62 zł / szt. 31 720,00 zł / szt.
- szt.
- Szybkie płatności Blik.
Produkt objęty jest gwarancją.
Możesz zwrócić produkt w ciągu 14 dni.
Łódź ratownicza Kontra 400 R
Kontra 400R to nowoczesna wielozadaniowa łódź z polietylenu, przeznaczona do ratownictwa. Unikatowa konstrukcja kadłuba zapewnia stabilność i manewrowość.
Dzięki swojej dwupłaszczowej konstrukcji łódź Kontra jest bezpieczna, a wykonanie z polietylenu zapewnia trwałość. Poza tymi atutami dodano elementy wyposażenia niezbędne do przeprowadzania akcji ratowniczych.
Model 400R sterowany jest rumplem. Jeśli szukasz modelu z kierownicą, wybierz model Kontra 400 RC lub jeden z dwóch modeli serii 450.
KONTRA R posiada specjalną kieszeń na pełnowymiarową deskę ortopedyczną, miejsce na zestaw ratowniczy R1, trzy bakisty boczne, bakistę dziobową, drabinkę rufową oraz uchwyt na bojkę i koło ratunkowe.
Może być wykorzystywana do żeglugi śródlądowej (według klasyfikacji PRS - kategoria D) z liczbą osób na pokładzie 8, oraz morskiej przybrzeżnej (według klasyfikacji PRS - kategoria C) z liczbą osób na pokładzie 4. Może być również stosowana na terenach trudno dostępnych - zalewowych. KONTRA to polska konstrukcja łącząca zalety pontonu typu RIB z wygodą przestronnej łodzi wypornościowej.
Doskonale zaprojektowana przestrzeń umożliwia pracę trzyosobowego zespołu ratowniczego. Niska burta łodzi ułatwia podjęcie z wody ratowanego. Specjalne mocowania stabilizujące deskę umożliwiają przeprowadzenie akcji reanimacyjnej nawet podczas przemieszczania się łodzi.
Dodatkowe wyposażenie to: dwie składane knagi dziobowe, uchwyt na bosak, uchwyty na pagaje, bojka i koło ratunkowe. KONTRA R posiada dodatkowe pływaki rufowe, które poprawiają stateczność wzdłużną łodzi, a dzięki specjalnej drabince ułatwiają wejście na pokład.
Polietylen to tworzywo całkowicie odporne na działanie czynników atmosferycznych, nie chłonie wody, jest bardzo wytrzymałe nawet w niskich temperaturach, czym przewyższa inne materiały - jak żywice poliestrowe, PCV czy drewno. Zwłaszcza wysoka wytrzymałość udarowa sprawia, że łódka wykonana z tego materiału nie uszkodzi się przy uderzeniu w brzeg czy kamienie na dnie.
Łódki z polietylenu nie trzeba malować ani poddawać konserwacji, przez co nawet przy intensywnej eksploatacji bardzo długo zachowuje sprawność.
Polietylen sam w sobie jest lżejszy od wody, a dodatkowo łódka jest dwupłaszczowa (podwójne dno) i posiada wiele komór wypornościowych. Połączenie kadłuba typu V z bocznymi pływakami jak w katamaranie zapewniają łodzi stabilność, a przy tym szybkość i zwrotność. Nawet przy przewróceniu łódki, przedziurawieniu jednej lub dwóch powłok i całkowitym wypełnieniu wodą, łódka utrzymuje się na wodzie, załoga ma cały czas bezpieczne oparcie.
W zestawie nie ma silnika. Sugerujemy silnik 20 KM, ale bardziej wymagający użytkownicy mogą dobrać silnik do 40 KM, najmocniejszy dedykowany dla tej łodzi.
Domyślnie oferowane silniki:
Honda BF 20 DK2 LRTU Power
Honda BF 30 DK2 LHGU - najczęściej wybierany
Honda BF 40 DK4 LRTU
Yamaha F30 BEHDL
Yamaha F40 FEHDL
Do łodzi można także dokupić przyczepę (jak na zdjęciach) na które są dodatkowo zamocowane płozy. Przy zakupie z przyczepą możliwy odbiór osobisty lub dostawa. Zakup bez przyczepy tylko dostawa firmą spedycyjną. Koszty dostawy ustalane są indywidualnie i wynoszą zależnie do odległości od kilkuset do ponad 1500 zł.
UWAGA! Zamawiając łódź prosimy koniecznie określić czy ma być przygotowana pod krótką, czy długą pawęż. DOMYŚLNIE JEST DŁUGA. Łódź może mieć tylko jeden jej rodzaj i to klient decyduje który. Krótką pawęż zaleca się do płytkich rzek i akwenów. Można także domówić osłonę śruby (pierścień), ale stosować to należy tylko, gdy dno jest skaliste / kamieniste. W razie użycia silnika razem z osłoną na wodach z podwodną roślinnością, gałęziami czy patykami istnieje poważne niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika.
Wyposażenie łodzi Konta 400R:
Bakista dziobowa
Knagi rufowe - 2 szt.
Relingi stalowe
Korek odpływowy
Bakista boczna - 3 szt.
Składane knagi dziobowe - 2 szt.
Uchwyt na bojkę - 1 szt.
Pagajo-bosak drewniany z uchwytami
Kieszeń na deskę ortopedyczną
Deska ortopedyczna ze stabilizatorem głowy i pasami *
Boja ratownicza Pamelka - 1 szt.
Uchwyt na koło ratunkowe - 1 szt.
Koło ratunkowe śródlądowe *
Drabinka rufowa - 1 szt.
Mocowanie R1 - 1 szt.
Napisy na łodzi - 2 szt.
* Deska ortopedyczna i koło ratunkowe mogą nie stanowić wyposażenia, patrz opcje.
Dane techniczne łodzi Kontra 400R:
- Kategoria projektowa łodzi - C (żegluga przybrzeżna) / D (żegluga śródlądowa)
- Masa jednostki pustej - 153 kg
- Ilość osób – 4 (żegluga przybrzeżna C) / 8 (żegluga śródlądowa D)
- Maksymalna nośność - 436 kg (żegluga przybrzeżna C) / 764 kg (żegluga śródlądowa D)
- Maksymalna moc silnika 40 KM (29,4 KW)
- Pawęż: długa L (domyślnie) lub krótka S (klient musi określić)
- Materiał kadłuba – LDPE
- Długość całkowita - 4,00 m
- Budowa kadłuba – dwupłaszczowa zamknięta
- Technologia wykonania – formowanie rotacyjne
- Szerokość całkowita - 1,60 m
- Wysokość całkowita - 0,79 m
- Długość w linii wodnej - 3,65 m
- Max szerokość w linii wodnej - 1,50 m
- Wysokość wolnej burty przy maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu - 0,50 / 0,30 m
PRZYCZEPA do łodzi Kontra 400R i 400RC:
Konstrukcja: ocynkowana ogniowo i lakierowana proszkowo
Układ jezdny: resor + amortyzator
Dopuszczalna masa całkowita: 750 kg
Płozy tapicerowane: 2 szt.
Rolki środkowe: 3 szt.
Rolka podjazdowa: 1 szt.
Koła 13": 2 szt.
Koło zapasowe: 1 szt.
Koło manewrowe: 1 szt.
Trap: 1 szt.
Dziobownica: 1 szt.
Przyciągarka obudowana KNOTT, uciąg 450 kg: 1 szt.
Oświetlenie LED 12/24 V: 1 kpi.
Wymiary:
Długość 4,70 m
Szerokość 1,45 m
Szerokość z błotnikami 1,95 m
Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.